Stopnja: 1
Letnik: 2
Študijski program: Socialno delo
Nosilci: Petra Videmšek
Sodelavci: Klavdija Kustec
P | S | V | KV | DOŠ | SD | ∑ | ECTS |
30 | 0 | 25 | 0 | 0 | 70 | 125 | 5 |
Cilji:
- razumevanje delovanja institucij in izboljševanje institucionalnih praks na konkretnem področju socialnega dela
- znanja in spretnosti za uporabo supervizije na konkretnem področju socialnega dela.
- spretnosti prepoznavanja in obvladovanja lastnih občutkov in sposobnost iskanja pomoči zase.
- sposobnost vzdrževanja in zagovarjanja strokovne avtonomije socialnega dela v dialogu z različnimi akterji, institucijami in javnostjo.
- znanja in spretnosti za skupno analizo potreb in načrtovanje ter soustvarjanje ustreznih storitev na konkretnem področju socialnega dela.
- znanje in sposobnost pogovarjanja (spoznavanja, pogajanja, dogovarjanja), vodenja pogovora v smeri želenih razpletov na konkretnem področju socialnega dela.
- sposobnost soustvarjanja pristopov in metod dela glede na individualne potrebe uporabnikov.
- sposobnost strokovne refleksije lastne prakse na konkretnem področju socialnega dela.
- sposobnost raziskovanja in refleksije osebne vpletenosti sodelujočega v postopke socialnega dela
Vsebina predmeta:
1. supervizija v socialnem delu -– opredelitev
2. razvoj supervizije v poklicih pomočisocialnem delu
3. cilji & funkcije supervizije
4. posebnosti supervizije v socialnem delu
5. teorije, načela & modeli supervizije
6. refleksija in refleksiva praksa; 5
7. metode & tehnike supervizije
8. supervizijski proces in faze posameznega supervizijskega srečanja;
9. komunikacijske spretnosti supervizorja supervizorke 7. supervizijski proces:fazni modeli procesa
10. skrb zase – sočutna izčrpanost
11. etika v superviziji
12. evalvacija v superviziji
Temeljna literatura:
1. Videmšek, P (2021). Supervizija v socialnem delu. Učenje na podlagi dobrih izkušenj. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo.
2. Videmšek, P. (2020). Razvoj supervizije na področju socialnega varstva in uvajanje izobraževanja za supervizorke. Socialno delo. Socialno delo, 59:4 (235-253).
3. Videmšek, P (2020). Umeščanje refleksije o strokovnih izkušnjah s pozitivnimi izidi v supervizijski proces. Socialno delo, 59, 2/3 (177-195).
4. Miloševič, Arnold, V., Vodeb - Bonač, M., Erzar, D., Možina, M. (1999). Supervizija - znanje za ravnanje. Ljubljana: Socialna zbornica Slovenije. Zbirka Socialni izziv. (izbrana poglavja)
5. Kobolt, A. (ur.)(2004). Metode in tehnike supervizije. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
6. Kobolt, A., Žorga, S. (2006). Supervizija : proces razvoja in učenja v poklicu. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. (izbrana poglavja)
7. Žorga, S. (ur.)(2002). Modeli in oblike supervizije. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. (izbrana poglavja)
8. Cajvert, L., Ajduković, M. (ur.) (2004). Supervizija u psihosocijalnom radu. Zagreb: Društvo za psihološku pomoć.
9. Hawkins, P., Shohet, R. (2006). Supervision in the helping professions. Philadelphia: Open University Press (pdf).
10. Kadushin, A., Harkness, D. ( 2002). Supervision in Social Work. New York: Columbia University Press (pdf).
Pogoji za vključitev v delo:
Vpis v tekoči letnik študija.
Metode ocenjevanja:
Izpit 90%
udeležba na intervizijskih skupinah in zapis intervizijskih skupin 10%
Delež v %:Izpit 90%; udeležba na intervizijskih skupinah in zapis intervizijskih skupin 10%